[TRAVELupdate]
Welcome to TRAVELupdate > Archive - articles > Ris og ros til Sterling

Ris og ros til Sterling

(B.T. 6. oktober 2006)

Alexander oprettede hadeside - og nu bølger debatten

Af Kenneth Karskov

Alexander Christensen kom ikke med Sterling-flyet til Berlin. Han var mødt op i Københavns Lufthavn 50 minutter før afgang, men da han nåede frem til skranken var systemet låst. Det var nu ikke længere muligt at checke ham ind.
På dette tidspunkt var der mindre end 40 minutter til flyet skulle afgå, og meldingen til Alexander var, at han måtte købe en ny billet til en senere afgang.
Det nægtede han, og den oplevelse gjorde ham så gal, at han oprettede hjemmesiden lortesterling.dk.

Galden vælter ud over skærmen.
Her fortæller Alexander sin egen historie, og giver spalteplads til andre som har haft dårlige oplevelser med Sterling.
Jesper skriver om Sterlings forretningsmodel, at »magen til gangster-metoder skal man da godt nok lede længe efter«, mens Eva er lodret uenig:
»Få dig et liv Alexander, jeg rejser med Sterling 3-5 gange om ugen året rundt og har kun 2 gange oplevet forsinkelser på over 1 time«.
Jens konstaterer, at »som i så mange andre henseender i denne verden, så får man det, man betaler for«. På den måde bølger debatten frem og tilbage med argumenter for og imod.
Det er dog ikke brok det hele, for på siden er der blevet gjort plads til både de gode og de dårlige oplevellser med Sterling.

Sterling: Kritik gør os bedre

Stefan Vilner, hvad er din holdning til hjemmesiden lortesterling.dk?
Først blev jeg ked af det, for det er aldrig sjovt at have noget med ens navn på, der begynder med »lort«. Nu har jeg kigget på det, og synes egentlig, at den er udmærket, så længe der er tale om en afbalanceret meningsudveksling med både for og imod.

Hvad tænker du, når du læser indlæggene på siden?
På den ene side er jeg nysgerrig efter at se, hvad den almindelige forbruger tænker. På den anden side bliver jeg ked af det på vegne af de 1400 medarbejder som hver dag knokler for at yde deres bedste overfor kunderne. På den her side bliver de altså udsat for hård kritik, som ikke altid er velafbalanceret.

Har I tænkt jer at gøre noget ved siden?
Nej, det har vi ikke. Det er godt med initiativer, hvor folk kan få luft for deres frustrationer, og for mig er den god, på den måde, at hvis rigtigt mange klager over det samme, så er her jo noget, vi skal rette op på. Jeg kan læse, at vi skal blive ved med at kommunikere ud til vores kunder, at de skal møde i god tid i lufthavnen. I stedet for at bruge tid på at prøve at lukke siden, så synes vil vi hellere bruge energien på at kommunikere bedre med vores kunder.

Alexander som har taget initiativ til denne side, vil han også i fremtiden kunne flyve med Sterling eller vil I bede ham finde et andet selskab?
Nej vi vil bestemt ikke blackliste ham. Han skal selvfølgelig flyve med Sterling. De eneste jeg ikke vil have på flyene, er dem der ikke opfører sig ordentligt overfor personalet. Dem der brokker sig, gør os en tjeneste, og Alexander skal være velkommen!